У Геодетској техничкој школи су 26. и 29. септембра ученици 1. и 2. разреда учестовоали су у једном од најважнијих међународних тестирања – ПИСА тестирању. За спровођење тестирања у школи биле су задужене Ружица Петровић Гашевић, психолог и Алена Зулфикари, педагог школе.
ПИСА (Програм за међународно оцењивање ученика) је тест који организује ОЕЦД (Организација за економску сарадњу и развој) и ради се у преко 90 земаља света.
Циљ ПИСА тестирања није само да оцени знање ученика, већ и њихову способност да то знање примене у стварном животу. За разлику од стандардних школских тестова који проверавају колико ученик зна градиво, ПИСА тестирање испитује функционална знања и вештине.
То значи да ученици не добијају питања типа „ко је написао неко дело“ или „која је формула“, већ задатке који проверавају како се сналазе у свакодневним ситуацијама: како да протумаче графикон, реше проблем у реалном контексту или разумеју смисао прочитаног текста.
Дакле, ПИСА обухвата три главне области:
Читалачка писменост – способност разумевања и коришћења писаних информација.
Математичка писменост – примена математичког знања за решавање практичних проблема.
Природно-научна писменост – разумевање природних појава и научних концепата.
Математичка писменост – примена математичког знања за решавање практичних проблема.
Природно-научна писменост – разумевање природних појава и научних концепата.
ПИСА не оцењује појединачне ученике, већ пружа ширу слику о квалитету образовног система неке земље. На основу резултата, доносиоци одлука, министарства и школе могу да препознају слабости у систему и планирају промене.
ПИСА тестирање није само још један тест – то је огледало нашег образовног система.
ПИСА тестирање није само још један тест – то је огледало нашег образовног система.
Резултати могу да нас подстакну на промене.
